مهندسین مشاور توسعه و بهبود مدیریت پروژه سپاهان

شرکت‌ مهندسین مشاور توسعه و بهبود مدیریت پروژه سپاهان

شرکت‌ مهندسین مشاور توسعه و بهبود مدیریت پروژه سپاهان

وبلاگ

ارزیابی سطح بلوغ مدیریت پروژه سازمانی

ارزیابی سطح بلوغ مدیریت پروژه سازمانی

سازمان‌ها می بایست راه هایی را برای تبدیل استراتژی به موفقیت سازمانی از طریق یک رویکرد پروژه محور پیدا کنند. سازمان‌های موفق، محیط مناسب را برای اجرای هر یک از پروژه ها و طرح ها فراهم نموده و در عین حال فرهنگ سازمانی را به گونه ای بسط می دهند که تلاش‌های موقتی را به عنوان پروژه تلقی نمایند. چنین سازمان‌هایی، پروژه ها و طرح ها را در راستای پشتیبانی از اهداف سازمانی اجرا می‌کنند. هدف آنها، برگزیدن اقدامات مشخصی به منظور اجرای استراتژی سازمانی، ارائه عملکرد بهتر، کسب نتایج بهتر و ایجاد یک مزیت رقابتی پایدار است.

ارزیابی سطح بلوغ مدیریت پروژه

برای رسیدن به این هدف، هر سازمان باید بداند که کدام شیوه ها، دانش، مهارت ها و تکنیک‌های مدیریت پروژه سازمانی، به طور پیوسته مفید واقع شده اند. به علاوه، روشی برای مقایسه وضعیت فعلی سازمان از نظر مدیریت پروژه سازمانی (مدیریت پدیدآوری، مدیریت پروژه و…) در مقایسه با شیوه های رایج صنعت، از طریق شناسایی قابلیت های نیازمند بهبود و همچنین بکارگیری نقشه ی راهی برای اعمال بهبود، برگزیند.

چرا ما را انتخاب کنید؟

1- انجام ارزیابی توسط تیم مشاور باتخصص های متنوع در حوزه های مختلف

2- طراحی مدل ارزیابی مبتنی بر مدل بلوغ OPM3 و اختصاصی شده

3- ارائه گزارشات تحلیلی و گرافیکی متنوع مبتنی بر توانمند سازها، حوزه های دانش، سطح بلوغ فرایندها و…

4- پیشنهاد راهکار اجرایی بهبود و توسعه سطح بلوغ مدیریت پروژه سازمانی (مدیریت پدیدآوری، مدیریت سبد پروژه ها، مدیریت پروژه و…) به سازمان

5- و…

خدمات ما در زمینه ارزیابی سطح بلوغ مدیریت پروژه سازمانی

1- کسب دانش: آماده سازی برای ارزیابی

در این گام اساسی، سازمان برای ارزیابی مدیریت پروژه سازمانی آماده می شود. این مهم از طریق فرایند های زیر صورت می پذیرد:

▪️ شناخت مدیریت پروژه ی سازمانی

▪️ شناخت سازمان

▪️ ارزیابی آمادگی برای تغییر

2- انجام ارزیابی

در این گام، توانمندی های سازمان با توانمندی های مندرج در OPM3 مقایسه می شود. این مهم از طریق فرآیند های زیر صورت می‌پذیرد:

▪️ پیاده سازی برنامه

▪️ تعریف محدوده

▪️ انجام ارزیابی

▪️ آغاز تغییر

3- برنامه ریزی برای بهبود

پس از اینکه سازمان خود را با OPM3 مقایسه نمود، تصمیم می گیرد که به چه بهبود هایی در قابلیت های خود نیازمند است. سازمان، این نیازها را تعیین نموده و سپس مشخص می کند که کدام قابلیت و رویکرد برتر مرتبط را باید برای برآوردن نیازها به کار ببرد.

4- مدیریت بهبود: پیاده سازی بهبود ها

سازمان، بهبود های برنامه ریزی شده را با استفاده از روش های مدیریت پروژه و تغییر سازمانی (مدیریت پدیدآوری، مدیریت پروژه) اجرا می‌کند.

گام های سوم و چهارم از طریق فرایندهای زیر صورت می پذیرد:

▪️ ارائه ی گزارش شناخت و تجزیه تحلیل شکاف

▪️ اجرای اقدامات بهبود

▪️ اندازه گیری نتایج

▪️ مدیریت بهبود

پس از ارزیابی سطح بلوغ مدیریت پروژه و تحلیل وضعیت موجود سازمان در ارتباط با مدیریت پروژه سازمانی (مدیریت پدیدآوری، مدیریت پروژه و…) و براساس نتایج حاصله، سازمان دید بسیار عمیق در ارتباط با سطح بلوغ فرایندها در اولویت بندی پروژه ها، مدل تصمیم گیری، مدیریت پورتفولیو، مدل تصمیم گیری انتخاب روش واگذاری، مدیریت پروژه و… پیدا می کند و نقشه راه ارتقاء سطح بلوغ سازمان به روشنی تعیین خواهد شد. همچنین این گزارش شناخت الگویی برای تکرار ارزیابی در پایان پروژه های پیاده سازی دفتر مدیریت پروژه PMO دفتر مدیریت سبد پروژه PgMO و… برای سازمان پدید می آورد تا بتواند اثر بخشی اقدامات انجام شده را مورد ارزیابی قراردهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره 09133140395 تماس بگیرید.

مطالب زیر را از دست ندهید

دیدگاهتان را بنویسید

درخواست مشاوره رایگان

    در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.